Team Viewer

download

Team Viewer

شمایی که یه خورده حرفه ای تر و طولانی تر با کامپیوتر کار کردید ، حتماً تجربه استفاده از نرم افزار Remote Desktop ویندوز رو دارید . دیدید که تو بستر شبکه ابزار خوب و کار راه اندازیه . اما پیش اومده که خواسته باشید تو محیط اینترنت ازش استفاده کنید ؟ ، احتمالاً متوجه شدید که 2 تا مشکل بزرگ داره . اولی ، نیاز به IP معتبر و دومی احتیاج به پهنای باند بالا واسه برقراری ارتباط . چیزی که تو هیچ کدوم از اینترنتهای دیال آپ و همینطور خیلی از سرویسهای ADSL وجود نداره . احتمال بسته بودن پورت و وجود فایروال تو مسیر رو هم به اینا اضافه کنید . این محدودیتها باعث شده که تو کشور ما استفاده از Remote Desktop عملاً به محیط شبکه های محلی محدود بشه . این بخش رو ببینید تا با یه جایگزین خوب براش آشنا بشید .

Team Viewer یه نرم افزار رایگان برای دسترسی گرافیکی به کامپیوترهای دیگه تو بستر اینترنته و با توجه به محدودیتهای Remote Desktop ویندوز تو محیط اینترنت ، میتونه یه جایگزین خوب برای اون باشه . اگه یه سری به سایت http://www.teamviewer.com بزنید ، می تونید این نرم افزار رو با حجمی کمتر از 4 MB دانلود کنید . هم نسخه نصبی داره و هم نسخه پرتابل . جالبه که Team Viewer فقط مخصوص ویندوز نیست و برای پلت فرم های دیگه مثل Mac ، Linux و حتی موبایل هم نسخه داره .

برای استفاده از Team Viewer ، این نرم افزار باید روی هر دو کامپیوتر مبدا و مقصد وجود باشه . این موضوع اگر چه در نگاه اول ممکنه یه ایراد تلقی بشه ، اما با توجه به حجم کم اون و امکان دانلود و اجراش در مواقع نیاز ، میشه از کنار این موضوع گذشت ./////// وقتی Team Viewer رو روی کامپیوتری نصب و یا اجرا می کنید ، یه پنجره باز میشه و یه ID و Password منحصر به همون کامپیوتر ، به طور خودکار تولید میشه و به کاربر نشون داده میشه . ID تولید شده یه عدد 9 رقمی ، شامل 3 بخش 3 رقمیه . چیزی شبیه IP . Password هم به صورت پیش فرض یه عدد 4 رقمیه که البته توسط کاربر قابل تغییره . برای دسترسی به این کامپیوتر از هر جای دنیا ، این ID و Password کفایت میکنه و دیگه احتیاجی به IP معتبر نداریم . همچنین بنا به گفته سایت Team Viewer ، حتی در صورت وجود فایروال تو مسیر ، باز هم خللی در عملکردش پیش نمیاد . نکته مهم دیگه اینه که برای برقراری ارتباط ، به پهنای باند بالایی نیاز نداره و تو آزمایشهایی که ما انجام دادیم ، حتی با اینترنت دیال آپ هم نمره قبولی میگیره .

Team Viewer علاوه بر امکان Remote Desktop ، قابلیت مدیریت از راه دور (Remote Administration) کلاینتها و سرورها رو هم داره . نصب نرم افزار ، انجام تنظیمات ، Restart از راه دور و اتصال مجدد بعد از بالا اومدن سیستم ، از جمله کارهاییه که این بخش تواناییش رو داره . همینطور میشه از این قابلیت برای پشتیبانی از راه دور استفاده کرد .

یکی دیگه از کاربردهای Team Viewer ، امکان آموزش و نمایش از راه دوره . Team Viewer قابلیتی داره به اسم Remote Presentation . در این حالت ، در عین حالی که شما روی یه کامپیوتر مشغول به کار هستید ، دیگران هم میتونن دسکتاپ اون کامپیوتر رو داشته باشند . از این امکان هم در محیط های آموزشی برای آموزش فراگیران و هم برای برگزاری جلسات ارائه مطلب از راه دور میشه استفاده کرد .

امکان انتقال فایل بین دو کامپیوتر از طریق مود File Transfer و همچنین برقراری تونل امن VPN بین دو طرف ، از ویژگیهای خوب دیگه این نرم افزاره .

بد نیست بدونید این نرم افزار یه Web Connector هم داره که امکان اتصال از طریق هر سیستم عامل و هر مرورگری رو فراهم میکنه .

در مورد میزان امنیت اطلاعات رد و بدل شده توسط این نرم افزار هم باید گفت که با استفاده از الگوریتمهای RSA و AES و همچنین یه سری تدابیر امنیتی دیگه ، همه اطلاعات رد و بدل شده توسط این نرم افزار رمزنگاری میشه و امکان سرقت اطلاعات وجود نداره البته این گفته وب سایت Team Viewer ه

Share the Post