Sem چیست و چه تفاوتی با seo دارد؟

SEM-735×400

Sem چیست و چه تفاوتی با seo دارد؟

 

Sem مخفف کلمه Search Engine Marketing  می باشد. و کلمه سئو SEO برگرفته از عبارت Search Engine Optimizationو بمعنی:

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگری مانند(بینگ، یاهو و گوگل )است و شامل تکنیک‌هایی میشود که شما را به افرادی که دنبال محصول یا خدمات مشابه شما هستند معرفی می نماید.

 

معادل عبارت sem در زبان فارسی بمعنی بازاریابی در موتورهای جستجو است و مفهومی کلی تر از بهینه سازی سایت دارد و باعث افزایش فروش سایت بوسیله موتورهای جستجوگر می شود. در واقع sem  بازاریابی به کمک موتورهای جستجوگر است.

 

به بیانی دیگر میتوان گفتsemمتشکل از دو بخش است: بهینه سازی سایت و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف عبارت Pay per ClicK است.

 

در حقیقت SEO بخش از SEM است.

 

اما تفاوت seo و sem در چیست؟

 

هرگاه شما وب‌سایتتان را برای گوگل بهینه می‌کنید  از مزایای زیادی ازجمله کسب رتبه نخست در صفحه اول گوگل بر اساس کلمات کلیدی موردنظرتان برخوردار می‌شوید

اما سئو دائمی نیست و برای بودن شما در صفحه اول تضمینی نیست، چون رقابت زیادی در جستجوی  کلمات کلیدی برای بودن در صفحه‌ی اول وجود دارد.

 

اما در پروسه SEM شما با خرید اعتبار از گوگل بسادگی کلمه موردنظر خود را  در صفحه‌ی اول گوگل قرار خواهید داد.

کلمه Sem در فارسی معادل بازاریابی در موتورهای جستجو است و مفهومی کلی تر از بهینه سازی(seo) سایت دارد. و سبب افزایش فروش در سایت توسط موتورهای جستجوگر می شود. میتوان گفتsem بازاریابی به کمک موتورهای جستجوگر است.

 

در پست های بعدی در مورد تفاوت های این دو بیشتر خواهیم خواند….

/ آموزش, اخبار

Share the Post