ورد پرس و گوگل AMP

google-amp-speed-race-fast-ss-1920-800×450

ورد پرس و گوگل AMP

پروژه گوگل امپ ( پلت‌فرم جدید گوگل که باعث لود سریع صفحات روی موبایل می‌شود) و همین هفته توسط گوگل معرفی شد حالا یک شریک بزرگ دارد: وردپرس دات کام.

سرویس دهنده wordpress.com گفته که از این فرمت از امروز پشتیبانی می‌کند.

شرکت Automattic که صاحب wordpress.com است گفته که تنظیمات مربوط به گوگل AMP را از هم اکنون برای تمامی وبلاگ‌هایی که روی این سرویس‌دهنده قرار دارند، فعال کرده است. به این ترتیب کسانی که روی این سایت وبلاگ دارند نیاز به تغییر دادن چیزی ندارند.

ایده پشت AMP این است که یک فریم‌ورک متن باز ایجاد کند تا به دیدن سریع‌تر صفحات اینترنت روی موبایل کمک کند. به این ترتیب که حجم صفحات وب در هنگام بازدید از طریق موبایل بسیار کاهش پیدا می‌کند و سرعت بازدید از آن به یک یا دو ثانیه می‌رسد.

نیویورک تایمز یکی از سایت‌هایی که از این تکنولوژی استفاده کرده اعلام کرده که زمان لود  صفحات آن تا قبل از این تغییرات حدود ۳ ثانیه بوده اما حالا به کمتر از ۵۰۰ میلی ثانیه رسیده است.

حالا wordpress.com یک پلاگین معرفی کرده تا کسانی که خودشان اقدام به میزبانی یا هاست کردن وبلاگشان می‌کنند هم آن را نصب کرده و از این فرمت پشتیبانی کنند.

از امروز AMP برای تمام کاربران wordpress.com فعال شده و حتی صفحاتی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کنند در نتایج گوگل مشخص شده است. گوگل اعلام کرده بود که به صفحات و سایت هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی کنند اولویت بیشتری می‌دهد و در نتایج گوگل بالاتر قرار می‌گیرند.

Share the Post