در اندروید Now On Tap افزوده شدن میانبرهای کاربردی به قابلیت

google-now-on-tap-21-640×480-640×450

در اندروید Now On Tap افزوده شدن میانبرهای کاربردی به قابلیت

نویسنده : پرهام هادیخانی

شنبه,29 خرداد 95 ساعت 09:00

بخش «Now on Tap» در اپلیکیشن رسمی Google در اندروید، تا به امروز و در سایه پیشرفت های چشمگیر هوش مصنوعی و دستیار جدید گوگل چندان به چشم نیامده، اما اهالی مانتین ویوو به طور مستمر در حال افزایش کارایی و رفع عیوب این قابلیت هستند.

حالا کاربران نسخه بتای اپ گوگل می توانند قابلیت Now on Tap را در صفحه خانگی (homescreen) و یا بخش اجرا کننده اپلیکشن ها (app launcher) فعال نمایند تا به آیکون های میانبر تاره ای دسترسی پیدا کنند.

این میانبرهای جدید کاربران را قادر می سازد که به راحتی به ثبت یادآور (reminders) و تنظیم زنگ هشدار بپردازند، یا موقعیت های مکانی را روی نقشه گوگل تگ نمایند. تا پیش از این فعال کردن قابلیت Now on Tap تنها شامل افزوده شدن یک آیکون میان برای فراخوانی دستیار Google Now می شد.

قابلیت Now on Tap همزمان با اندروید مارشملو معرفی شد تا برخی ویژگی های دستیار صوتی گوگل را بسته به شرایط و نیاز اپلیکیشن های مختلف برای کاربران فراهم کند. برای برای فراخوانی این قابلیت کافیست تا در هر حالتی کلید هوم را برای مدتی نگه دارید تا پیشنهاد های مختلف برای جستجو و همچنین لینک هایی برای دسترسی به سایر اپلیکیشن ها برای شما فراهم شود. با همه اینها اما ناهماهنگی این قابلیت با بخش های مختلف اندروید و عدم پایداری کافی سبب شده بود تا امروز چندان جدی گرفته نشود.

به روز رسانی جدید نشان می دهد که گوگل علی رغم معرفی هوش مصنوعی Assistant برای اپلیکیشن پیام رسان جدید Allo و ابزار تازه Home speaker، هنوز به طور کامل از دستیار صوتی گوگل ناو ناامید نشده است. همین هفته قبل بود که این کمپانی قابلیت جستجوی متن و عکس را به Now on Tap افزود.

/ اخبار سئو

Share the Post